چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۲۹:۲۴

با امضای وزیر نیرو؛ ایران به منشور جهانی انرژی پیوست

باشگاه خبری فراساحل: در سفر وزیر نیرو به ژاپن، سند الحاق ایران منشور جهانی انرژی توسط "حمید چیت‌چیان" امضا شد و ایران به طور رسمی به جمع کشورهای عضو در منشور جهانی انرژی پیوست. به گزارش باشگاه خبری فراساحل در آیین امضای این سند که عصرجمعه پنجم آذرماه در پیش‌افتتاحیه اجلاس بیست و هفتم این منشور با حضور راسناک، دبیرکل منشور جهانی انرژی، "فومیو کیشیدا" وزیر امور خارجه ژاپن و نمایندگان کشورهای عضو در منشور جهانی انرژی برگزار شد، وزیر نیرو سند نهایی کنفرانس وزارتی «لاهه2» در زمینه منشور بین‌المللی انرژی را امضا کرد. هدف عمده منشور بین‌المللی انرژی، انعکاس بهتر واقعیت‌های جدید بخش انرژی به خصوص رشد انرژی در کشورهای در حال توسعه و همکاری کشورهای شرکت کننده جهت توسعه و ایجاد ظرفیت‌های جدید، و همچنین مقابله با چالش‌های مشترک در بخش انرژی ذکر شده است.

کنفرانس وزارتی «لاهه 2» درخصوص منشور بین المللی انرژی در سال 2015 در لاهه برگزار شد تا منشور بین‌المللی انرژی را به عنوان منشور به روز شده انرژی اروپا تصویب نماید. در کنفرانس، نمایندگان بلند پایة کشورهای امضاکننده منشور انرژی اروپا در سال 1991 و همچنین نمایندگان بلندپایه دولت‌های پیوسته به منشور، منشور بین‌المللی انرژی را امضا نموده یا موافقت خود را با آن اعلام کردند. علاوه بر ایران، امروز کشورهای دیگری از همچون عراق و کامبوج، گواتمالا، اتحادیه کشورهای مرکزی آفریقا نیز این سند را امروز امضا کردند. در حاشیه این دیدار وزیر نیرو، پیام رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای دعوت شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن را برای سفر به تهران به "فومیو کیشیدا" وزیر امور خارجه ژاپن ابلاغ کرد.



  کد خبر : 2828
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :